Friday, June 17, 2011

Si Ceri....

Salam jumaat buat sesiapa yang jumpa hari jumaat.......

Bagi aku antara pagi yang sangat tenang adalah pagi hari jumaat. Sebab apa? penghulu segala hari. Nak tau lebih baca post aku sebelum ni pasal hari jumaat.... :)

Pagi ni agenda aku yang paling utama selepas bangun,basuh baju ialah amik barang kat rumah member. Semalam dia datang rumah aku, pesan suh datang umah dia pagi amik barang..... Barang apa? Haaaa durian kampung.... heeeeeeeeeeeee..... Aku suke..... Yea la duk taman mana nak dapat durian kampung kalau x beli kat kedai. Tu pun harga mau gegar punya. Buah dah hujung katakan.

Selepas amik dalam 10 biji aku pun chow la dengan member rumah. Destinasi seterusnyer? Kedai makan, nak cari  sarapan. Perut kena isi dulu sebelum santap durian. Tapi len la kalau perut korang perut 'the mask' boleh masuk apa jer. Perut aku, kena bedal dulu baru leh santap durian....

Puas aku pusing2 cari kedai untuk sarapan, aku pilih la kedai yang dok bawah pokok ceri. Kenapa aku pilih kedai dekat dengan pokok ceri, sebab sepanjang perjalanan aku dari rumah member aku tengok banyak kedai yang ada pokok ceri. Hurmmm ada apa2 makna ka pokok ceri ni. Pelaris kot..... Aku kena wat siasatan ni hehehhehee. Boleh katakan dari 6 kedai yang aku tengok 4 dari kedai tu ada pokok ceri.



Tapi pada pandang aku yang berapa nak pandai ni mungkin sebab pokok ni cantik kot..( sedapkan hati)...
Pada aku bawah pokok ceri ka, pokok langsat ka, pokok rambutan ka, janji kedai dia bersih, makanan dia sedap lagi halal, aku makan jer.


Mungkin juga ada rahsia di sebalik pokok ceri ni..................




Ni bukan buah tapi kereta Chery, kereta buatan China kalau x silap aku la

2 comments:

  1. kalau di langkawi ramai sangat pakai kereta cherry ni. Ia disebut Cherry QQ. berkilat pun macam cherry. Ramai pakai sebab murahla..;) tapi kalau crash sangatlah tidak bernasib baik (dikhutiri)

    saya dan adik-adik adalah pengutip buah ceri yang TEGAR!! dulu kat umah tok ada pokok ceri. suka sangat makan buah dia. manisss..:)

    tapi kalau kat tepi jalan idaklah mengutipnya sebab selalunya banyak debu dan pokok menjadi singgahan burung..huhu..

    huhu peknen anak pertama(Umar), sampai sekarang ni semua kedai mamak dah tak pegi. tak lalu makan luar. kedai makan yang selalu pergi kedai kak ita kat pangsapuri kat KMS dan beriani best..tu pun jarang la sgt..yang lain masak saja kat kat rumah..selamat dan jimat..:)

    ReplyDelete
  2. krt cherry murah kot kat sana.... tp pelik ni sbb bnyak kedai ad pokok ceri....

    ReplyDelete