Wednesday, March 30, 2011

Bungaa.......bukan orkid laaa...

Bila org putus cinta kebiasaannyer org tua-tua akan cakap, "sudah lah mat, bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor".....
Tu antara ayat yg penyedap hati berperisa ajinomoto kuase kude kpd org yg patah hati tu...... Haaaaiipppp.. aku bukan cite psl ni sbb aku putus cinta atau 'prust' ke apa ker.... Tapi hari ni aku nak citer pasal bunga.... bukan aku mat bunga tetapi aku nak citer pasal bunga... Nape aku x citer pasal kumbang ker ayam ker....... kerna aku ada idea pasal bunga......
Cuba kite pikir knape org pompuan suke bunga walaupun segelintir ada yg x suke..... mcm dalam cite kat tv, "nape la bagi aku bunga, bagi la aku kek ke, kfc ke, pizza ke....." x ingat cite ap dah...
Pandangan aku org pompuan ni suke bunga sbb drg suke pada bende2 yg cantik.... x caya? yg laki pun suke pada bende cantik jugak... tapi cantik ni subjektiff kot.... nanti topik len aku cite....
Bagi aku bunga ni cantik, satu antara berjuta-juta kot dari kejadian Allah yg memberi manafaat kepada manusia khususnyer...... nak declare bagi bunga, nak tunang bagi bunga, nak konvo bagi bunga, nak pujuk pun bagi bunga...... Tapi ada bunga yg x cantik... bunga hutang, bunga pinjaman, bunga kat badan..hehehhehe...



"kumbang bukan seekor" kat ladang kelapa sawit banyak kumbang ni... pi la cari......



Ni bunga kebangsaa kite....... ada jugak yg x kenal bunga ni... ishhh3  kesiannn...

Ni pulak bunga shrek..... yeke..........

Bunga telur, sapa nak kahwin ni kena wajib ada.......

Bunga emas, bayaran ufti negeri kelantan kepada siam pada masa dulu.....

sesuai buat sup sayur, memang soodaapppp...

wat laksa n asam pedas pegrrhhh memang terbaaeekkkkk la....

bunga dalam kuku.... masa kecik2 dulu kat kg, budak pompuan siap nak buat lagi sbb drg kata cantik.. tu masa budak2 la....

Ni Bunga silat.... haaaa kalau berani masuk la rapat...

Beg bunga... ni mesti ramai pompuan sukee.....

Bunga ni xleh makan, boleh gune jer...

haaa ni mat bunga... sbb die bawa bunge ker... konfiuusss

bunga ni jgn cari pasal... bahaya wooo boleh kasi putus kepala wooo

Ni sodapp minum masa panas2... slurpppppp


Ni antara biskut bunga yg member umh aku suke... beli jer dalam tengahari dah habis.....

Haaaa dan ni bunga yg ramai org lelaki suke.... bunga cinta lestari klu x silap... tp dah jadi bini org bini asraff sinclair dan dah dpt anak pun... minta maaf la yea kaum lelaki yea....

Aku rasa tu jer aku nak ckp pasal bunga bukan buna... hehhehhehe.... Ci Vediamo Di Nuovo....

1 comment:

  1. mcm2 bunga ye rupeny..ad yg cantik,ad y xmenarik..hurmmm

    ReplyDelete