Friday, April 1, 2011

Bodoh....

BODOH... Satu perkataan yg org xsuke digelar tapi acap kali & sering kali diucap oleh kite.... dah mcm nyanyi lak.... Terus terang aku katakan memang kite x suke org ckp kite BODOH tapi kite selalu ckp.... btul x.. Lihat sekeliling beb..... BODOH klu ikut mksud dia,  sifat seseorang, suatu tindakan atau kepercayaan yang terjadi akibat atau menandakan kecerdasan rendah atau lemah kemampuan belajar (wikipedia)..
Adik beradik lain mak lain bapak tapi sama darah ialah BAHLOL, BANGANG, BONGOK, BENGGONG, MENGONG..... aku rasa memang selalu kita sebut & kite dengar... betul x???? Salah sket, bodoh... geram sikit, bodoh.... tertekan sket, bodoh.... dah mcm zikir pulak... klu betul2 zikir ok jugak........
Bodoh ni bukan sekadar di mulut jer, kadang2 perbuatan kite jgk boleh menggambarkan kite ni bodoh.....





Dan bila ckp pasal bodoh mesti ada kaitan dengan menatang ni......

Biasa org akan ckp bodoh mcm lembu... Sian kat lembu.. x pasal2 bab bodoh aku yg kena.....

Haaa tapi ni bijak sket sbb leh naik motor... heeeeee...

Dia dah declare dia x bodoh.....

Kalau yg ni... pikir sendiri.....

Tapi adakala bukan dia minta nak jadi bodoh pun... xada la masa kat dlm perut dah tulis wasiat atau azam, bila besar aku nak jadi seorang bodoh yg tahap gaban... korang pernah tengok citer gaban ker.... tu cite peberet aku masa kecik2 tu.... baju api gaban... naga gaban... wakekau wakekau tu gaban.... apsal lak psl gaban ni.... heee
Ada org yg diperbodohkan oleh org lain..... cntohnyer dah bodohkan suami atau isteri.. tetapi setakat ni ramai yg aku dgr nak bodohkan suami la bg x men kayu 11....
mcm mn nak bodohkan suami... haaaa guna nasi kangkang laaa...

Tapi korang jgn buat lak..... nak buat jgk lantak la korang.... ade aku kesah......

Ni bkn nasi kangkang tp mkn nasi duk kangkang.... heeeeeeee....

Korang pernah minum ni.. ni namanyer oren bodoh.. sbb apa panggil oren bodoh, aku pun xtau....

Kenapa aku citer pasal BODOH??? Sbb ni bulan BODOH..... der, mana ada  bulan bodoh.... org jer yg bodoh yg suke wat kerja bodoh kononnyer nak bodoh kan org sebagai sambut April yg bodoh..........

Jangan Jadi Bodoh...... Ci Vediamo Di Nuovo (jumpa lagi)...

1 comment:

  1. hehehe..like this topic...hr ni pn aku dperbodohkn n kna 'bodoh April'...ap2 pn jgn smpai kite wat keje2 bodoh...thanks to admin

    ReplyDelete