Tuesday, April 12, 2011

Teh ke Teh O........

Mamak ..... teh tarik wooonney........ ayoyo bila masa saya dari india ni.........
Biase org akan minta teh tarik akan cakap macam tu... xad lagi setakat ni aku dengar,.... mamak... teh o woonneyy...



Korang pernah makan kat kedai mamak ker? Aku? Dulu aku suke.. Tapi sekarang aku dah x suke  gemar... Sebab ap? Biarlah rahsia Dato' siti kate......hehheehe korang cari sendiri...
Antara 'kebagusan' kat kedai mamak ni, bila kite duduk jer, pelayan die laju jer datang..... servis bagus.....
Abaaang... minum.... maaakann..... Tu bagi pelanggan lelaki la..... Yang jeles kalau pelanggan pompuan.... Adik manis mau minum ap.... mau makan..... peghhh ayat dia lembut jer...... Cuba la dia tanye aku mcm tu jugak... Kan sedap jugak dengar........ Abaang manis mau minum ap.... hahhahhahhhhaha haram jadah......
Lagi satu diorang x tulis oder... kire igt kat kepala jer... terer tu.... Tapi kadang2 tu lupe jugak.. Ada jugak kalau yg pelayan yg jenis susah nak igt tapi malas nak tulis kununnyer leh igt, aku N the geng bahan kan ajer.... siap lah kena main..... sape suh xnak tulis....
Servis kat kedai makan melayu lembap sket & kurang ramah....... kadang2 tu tanyer pun mcm menyakitkan hati jer.... tapi sebab nak support melayu, ku makan aje... kalau x nak makan kat mana lagi... Len la aku pandai masak macam chef wan ker chef tu ker....

Rata2 aku tanyer member atau lebih khusus nyer golongan tua la, biase sebuah warung kopi, yg 'melekatkan' seseorang tu adalah teh dia..... kadang2 jer sbb pelayan menggoda.... Boleh dikatakan majoriti la bila teh tarik dia ok, mesti ramai sambutan la.... Walaupun sanggup que tu...... Aku di kategori hantu teh tarik jugak la... tapi banyak2 kedai belum aku jumper yg betul2 syok org kate... Setakat ni aku rasa baru satu la.. Wat penyedap badan.. Kire ok jugak la dari kedai2 len... nak tau... Haaa korang kena belanje aku la.. Baru aku leh gtau..... ada berani nak tau...... Memang syok la teh tarik die.......






Teh o... aku kurang minum sangat... leh la aku kena sakit perut... teh o pekat... dah 3 hari aku dok belasah teh o pekat..... Tapi kalau hari biase x minum.. Sbb apa.. kat umah boleh buat.... kat kedai oder teh tarik la....
Tapi aku tabik kat sahabat aku ni... gi mane2 pun tetap teh o di hati.... caya lah bro.....  


No comments:

Post a Comment