Tuesday, May 24, 2011

Mendongak Ke langit ..... Siri 3

Tin tin tin......
"shasa o shasa....", jerit Zul.
"Aku dengar la. Macam la aku pekak", balas Shasa.

"Mie aku ikut x?, tanya Shasa.
"Ada, jap lagi sampai la tu. Die beli ais jap", jawab Zul.
"Ini yang aku suka ni. Tak makan pun takpe la janji dia ikut", cakap Shasa.
"engkau ni aku tengoh macam dah kemaruk giler dah. Engkau yang dok tergila-gila kat dia. Aku rasa dia xad pun respon kat kau", jelas Zul.
"takpe janji aku dapat kuar dengan dia jadi la", balas Shasa.

Shasa si gadis genit yang menjadi kegilaan ramai pemuda, terutama lelaki di pejabatnyer di Syarikat Telekom Batu Pahat. Walaupun keayuan dan kecantikannyer seakan-akan artis Lisa Surihani, tetapi dia tidak dapat menambat hatisi jejaka yang bernama Mie. Sekadar bertepuk sebelah tangan dan mengharap bulan jatuh ke ribanya. Sudah ramai jejaka lain yang ingin mencuba menambat hati Shasa tetapi cintanyer pada Helmi tidak dapat dibuang dengan mudahnyer.


"Hai Shasa", sapa Mie.
"hai Mie", jawab Shasa dengan nada malu-malu. Tergambar mukanyer yang putih melepak itu kemerah-merahan akibat malu.
"semua barang-barang dah siap ker", tanya Mie.
"a'a dah. Sesudah subuh lagi I dah siapkan", jawab Shasa.
"Kalau macam tu jom la kite gerak sekarang. Kalau lambat nanti jem pulak kat dalam tu", pinta Mie.
"Ok. Mie I nak tumpang kereta U boleh. I malas nak bawa kereta. Boleh kan", pinta Shasa dengan nada manja.
" Boleh xad masalah. Lagipun I dengan Sam jer", jelas Mie.

Perjalan dari Parit Raja ke Air Terjun Bekok mengambil masa dalam 1 jam setengah. Itu pun kalau jalan  tak jem. Kalau tidak boleh sampai ke 2 jam lebih.
Disebabkan cuti Hari pekerja, suasana di kawasan air terjun itu sesak dengan orang ramai.

"huh ramai sungguh orang kat sini", cakap Pejo.
"kita nak port kat mana ni", tanya Sam.
" Port kat atas sekali la. Mungkin tak ramai orang kat sana. Diaorang malas nak naik ke atas". cakap Mie.
"ok jom", balas ikwan.


bersambung........................

No comments:

Post a Comment